Låt berget komma till Moses och kunden till dig

Låt berget komma till Moses och kunden till dig
Ett gammalt talesätt heter ju att ”Om inte Moses kan komma till berget får berget komma till Moses”. Om man då tänker sig att ditt företag är Moses och dina presumtiva kunder är berget – så har ditt sätt att nå nya kunder och sälja dina produkter alltid varit att du fått gå till berget. Detta har du kanske gjort genom annonser i tidningar, på internet, inslag i radio och tv – ja, sätten att gå till berget är många. Och dyra.
Det nya sättet att nå dina kunder vänder på steken. För nu kommer berget till dig! Detta nya sätt heter leads och innebär kort och gott att du köper kontaktuppgifter till kunder som redan anmält att de är intresserade av produkter av den sort du säljer. Du vänder dig till ett företag som leadstore och köper en uppsättning leads och sedan tickar det in kvalitétsäkrade kunder som redan visat sitt intresse och inte behöver bearbetas i någon större utsträckning.
Så sten för sten flyttas berget till ditt företag och du kan lägga om i din marknadsföringsbudget och kanske unna dig en ordentlig, skön solsemester.
40 års vandring i öknen kanske?

No related posts.